PAR20-väljak

Olles Baltikumi vanim golfiväljak, oleme olnud Eestis golfi teerajajaks. Tänasel päeval leiad Niitväljalt 18-rajalise kvaliteetväljaku ning viierajalise pay-and-play väljaku. Tänu meie kõrgele väljaku kvaliteedile, on Eesti golfimängijad valinud meid mitmel järjestikusel aastal Eesti parimaks keskuseks.

Park-väljak

PAR20-väljak

Harjutusalad

Klubihoone

Park-väljak » PAR20-väljak

PAR20-väljak

Lisaks tipptasemel Park-väljakule on Niitväljal algajatele ja treenijatele mõeldud viierajaline pay and play-väljak, kust leiab kolm PAR4, ühe PAR3 ja ühe PAR5-raja. PAR20-väljak on ideaalne paik alustajatele golfimänguga tutvumiseks, sest siin ei pea muretsema sellepärast, et alles algajana kellelegi ette jääd ning saad rahulikult ja stressivabalt golfimängu harjutada.

Kelly Sildaru / vigursuusataja / kümnekordne X-Mängude medalist / maailmameister / olümpiapronks: “PAR20-väljakul saab algaja mängija väga hea golfimängu tunnetuse. Väljak on piisavalt mitmekülgne erinevate elementidega ja selle pikkus on optimaalne, et algaja mängija motivatsioon ja fookus püsiksid teravad kogu mängu teekonnal. Kokkuvõtlikult võiks seda nimetada “isutekitajaks” rajaks.

GP mänguring PAR20 väljakul

PAR20 väljakul saab mängida GP (general play) mänguringe. Selleks tuleb mängida PAR20 väljakul 9 rada. Üks täisring (5 rada) ning veel kord rajad 1-4. General Play on mängija poolt ametlikult registreeritud ning mängitud golfiring, mille alusel arvutatakse mängija Handicap Index (HCPI).

GP MÄNGURINGI REGISTREERIMINE NING TULEMUSTE SISESTAMINE
  • Mängija on kohustatud selgesõnaliselt teavitama GP mänguringi tegemise soovist märkijat ning seda enne mänguringi alustamist. Märkijaks võib olla isik, kes omab kehtivat Eesti Golfi Liidu  HCP litsentsi.
  • Mänguring peab olema mängitud vastavalt golfireeglitele ja kehtestatud kohalikele reeglitele.
  • GP mänguringi tulemus peab olema sisestatud GolfBoxi mängija poolt ning kinnitatud märkija poolt enne sama päeva keskööd. NB! GolfBoxi on võimalik sisestada ainult GP mänguringide tulemusi.
  • Paberil tulemuskaarte Niitvälja Golfi caddiemaster GP ringide arvestamiseks vastu ei võta. Tulemused tuleb sisestada kas jooksvalt GolfBoxi mobiilirakendust kasutades või siis peale mänguringi GolfBoxi veebirakenduses.
PAR20 väljaku reeglid

PAR20-väljak on pay and play väljak, mis tähendab, et sellele väljakul mängimiseks tuleb soetada päevapilet. Ühe piletiga on võimalik väljakul läbida piiramatu arv golfiringe (samal päeval). Kõik Niitvälja mängijad, kellel on soetatud Niitvälja Golfi mänguõigus või pakett, saavad PAR20-väljakul tasuta mängida.

PAR20-väljakul on kehtiv väljaku kasutamise kord. Igal mängijal on kohustus väljakule mängima tulles broneerida omale sobiv tiiaeg ning sellest ka kinni pidada. Väljakul ei tohiks olla ühtegi mängijat, kes broneerimissüsteemis ei kajastu.

Juhul kui golfimängija soovib minna väljakul kordusringile, on ta kohustatud lubama enne startida mängijal/mängijatel, kellel on selleks kellaajaks broneeritud tiiaeg. Teise ringi tiiaega broneerima ei pea. Küll aga tuleb meeles pidada reeglit, et juhul kui samal ajal soovivad mänguringiga alustada ka uued mängijad, kellel olid tiiajad broneeritud, siis kehtib nendel eesõigus.

Ka PAR20-väljakul kehtivad kõik Niitvälja Golfi väljakul mängimise nõuded. Iga mängija on kohustatud parandama rajal kõik oma löögijäljed ning griinil palli maandumisjäljed, rehitsema bunkris enda jalajäljed, hoidma ettenähtud mängutempot ning järgima etiketireegleid.

Kohalikud reeglid

Aut (Reegel 18.2)

  • Audi piiriks on valgete vaiade väljakupoolsete servade vaheline sirgjoon ja/või valge joon maapinnal. Audi piir on 4. raja vasakul ääres tähistatud aiapostidega. Kui aut on korraga tähistatud nii vaiade kui joonega, määrab piiri märgistusjoon.
  • Väljaku piiri tähistavad valged vaiad on piiriobjektid (Reegel 8.1a).

Ebaharilik väljaku seisukod (sisaldades teisaldamatuid takistusi) (Reegel 16)

  • Teisaldamatud tehislikud takistused on: kõik teed, kaevud, pingid, madalad metallist trahviala tähised, vihmutite kaaned, radade infotahvlid, pallipesumasinad, 15. raja saare puidust piire, tualetid, toidukiosk 10. raja alguses.
  • Remondiala on tähistatud siniste vaiadega ja/või sinist värvi joonega. Kui kasutatakse nii vaiasid kui ka joont, määrab piiri märgistusjoon (Reegel 16.1), reklaambännerid ja -lipud.

Trahvialad (Reegel 17)

  • Trahviala on tähistatud punaste vaiadega ja/või madalate metallist trahviala tähistega ja/või punast värvi joonega. Kui kasutatakse nii vaiasid ja/või madalaid metallist trahviala tähiseid kui ka joont, määrab piiri märgistusjoon.

Teisaldatavad tehislikud takistused (Reegel 15.2)

  • Suunaviidad, trahviala tähistavad vaiad, köitega ühendatud vaiad, kaugusmärgid (punane 100m, kollane 150m, sinine 200m).

Mängukeelualad

  • Mängukeelualad on tähistatud sini-valgete vaiadega. Mängija peab võtma kohustusliku vabastuse (Reegel 16.1f).
  • Mängukeelualad on kõik väljakul asuvad sipelgapesad, lillepeenrad ja puidust peenraäärisega multšialad ning tugiteibaga tähistatud istutatud puud.

Teisaldamatud takistused puttamisgriinide lähedal

  • Kohaliku reegli näidis F-5 on Teisaldamatud takistused puttamisgriini lähedal on kasutusel. Lisaks reeglis 16.1a kirjeldatud juhtudele, kui mängija pall asub edenemisalal, esineb sekkumine ka siis, kui teisaldamatu takistus paikneb mängija mängujoonel kahe kepipikkuse raadiuses puttamisgriinist ja kahe kepipikkuse raadiuses pallist. Mängija võib võtta vabastuse reegli 16.1b alusel. (Erand – puudub vabastust, kui mängija valitud mängujoon on selgelt ebamõistlik.)

Eelispaiga reegel

  • Kohaliku reegli näidis E-3 Eelispaiga reegel on kasutusel. Palli, mis asub feeri kõrguseks või sellest madalamaks niidetud edenemisalal, võib märkida ja ilma karistuseta üles tõsta, puhastada ja ühe korra asetada edenemisalale ühe avatud tulemuskaardi kaugusele palli esialgsest asukohast, kuid mitte lähemale lipule.
  • Pall tuleb asetada vastavalt Reeglile 14.2b(2) ja 14.2e.

Mängu katkestamine (Reegel 5.7). Järgnevaid signaale kasutatakse mängu katkestamiseks ja jätkamiseks:

  • Kohene katkestamine läheneva ohu tõttu: 1 pikk signaal;
  • Katkestamine mitteohtliku olukorra tõttu: 3 järjestikust signaali;
  • Mängu jätkamine: 2 järjestikust signaali;
  • Märkus! Kui mäng peatatakse läheneva ohu tõttu, siis suletakse viivitamatult ka kõik harjutusalad.

Kohalike reeglite rikkumise eest rakendub üldine karistus (rajamängus: raja kaotus; löögimängus: kaks trahvilööki).

Galerii